HTML

Isa Schneider: Morfond ír, Morfond olvas...

A könyveimről. A www.isaschneider.hu honlapon megtekinthetőek. OLVASD EL ŐKET, NEM FOGOD MEGBÁNNI. A világról, amelyben élek. A képeimről. Lásd a honlapon. Rólam..., aki legalább is. Az ennivalókról. Mit írtak rólam mások. Mit írok másokról én.

Friss topikok

Linkblog

A londoni Olimpiai Játékok megnyitóját közvetítették tegnap este.  2012-ben vagyunk.

       Persze, hogy megnéztük. Még emlékezetünkben volt a 2008-as kínai olimpiai játékok megnyitója, hogy az milyen pofi módon volt megrendezve!  Valami ilyet vártunk most is,  tekintettel a British Empire-re, ami, - ha már nincs is, de azért még van, vagy legalább is úgy tesznek, mintha volna.

      Az esemény nagyságához képest  a Királynőt egy helikopter szállította, mellette hercegi férje, és jobbról  a 007-es (jelenlegi) ügynök, kinek is a neve Bond, James Bond. Örökösen.  Ő vigyázott a Királynőre, hogy a Buckingham Palace-tól 5 percre lévő, a Royalok páholyáig vezető repülő- úton el ne rabolják a Királynőt. Hogy ez kinek jutott eszébe, ez az ötlet, azt nem tudjuk, nem is érdekes, mindenhol tülekednek a hülyék még hülyébb ötleteikkel.  De hogy Erzsébet, - e néven második-, ki is már hatvan éve hozzászokhatott ahhoz,  hogy kikkel  van körülvéve-  belement ennek az  agyrémnek a kivitelezésébe, azon enyhén szólva: csodálkozom. Persze, eddig is tudtam, hogy a divattanácsadóját jobban is megválogathatta volna, de most e feltételezés bizonyossággá izmosodott.

       Drágáim, mit mondotok, meg kell-e tudnunk, hogy azt a barackvirág színű selyem ruhát, ami rajta volt, (és amit ma már szűzlányok –amennyiben még létezik  spéciesz-  sem viselnek),  combközéptől lefele rakásokkal és fodrokkal, ki adta rá? Ötvenöt évvel ezelőtt egy valamivel jobb színben, de ezzel a szabással-,  Psota Irén viselt egy ilyet, és utána mindenki más, még én is!-,  de bizton állíthatom, hogy már  ötven évvel ezelőtt  senki nem viselte. Én sem.

Attól eltekintve, hogy a királyi Hölgy fején ugyancsak halvány barackvirág színben strucctollakból készített fejfedő díszlett, mely lengedezett az enyhe esti szélben… Az ilyet nem kalapnak (outdor head-covering), hanem fejdísznek, (-  nem jut eszembe az angol szó-, szóljon, akinek eszébe jut-,) neveznek a ködös országban.

Nos, a műsor nem tetszett nekem.  Very british volt. Túlontúl  angolosan szabva, de azért szétszórtan, hogy senki ne értsen belőle semmit....  Utána a Királynő ünnepélyes megnyitója következett.

 A Hölgy felállt, feltette a szemüvegét, és felolvasta egy lapról a következő megnyitó beszédet:

-          „Ezennel a 2012-es londoni  Olimpiai játékokat megnyitottnak nyilvánítom”.

És a Királynő leült… Tartott pedig e megnyitó 10 másodpercet.

Ennyit a királyságról. Nem élezem rajta többet a nyelvemet, mert a ruhát és a páholyjegyet nem én fizettem.

Na de a felvonulás Kedveseim! A FELVONULÁS!!!

Van három  objekcióm:

  1. Eddig én fejkendős muzulmán sportolónőket még soha nem láttam felvonulni. De idén tért nyert a világ iszlamizálása a sport terén is. Ki volt az a marha, aki ezt elfogadta? Nem törnek előre amúgy is és mindegy nekünk, hogy az unokáin majd burkába kell burkolózzanak, hogy tetszik-e nekik, vagy sem?

Nem, én most és itt, e pillanatban nem az iszlámot szidom,  emlékezzetek vissza, a „ Morfondír”  című könyvemben a pápaság  és a katolikus keresztény vallás ellen is kirohantam, mert én igazságos vagyok!  Nekem az egyik se jöjjön púpnak a hátamra, és elég szégyen az nekünk valamennyünknek, hogy a XXI században vallásháborúktól szenved a világ.

De:  –és ez a második mérgelődnivalóm:- feltűnt nekem,  hogy amikor az egyik-  számomra  nagyon  unszimpatikus vezetőjéről ismert szunnita ország - képviselői felvonultak,  tök fekete burkában felvonult közöttük a hírhedett erkölcsrendészet is. Kinek volt az a rettenetes ötlete, hogy azokat a gusztustalan, kövér, malignus, fanatikus, buta, felfuvalkodott, agyatlan nőket odaengedték? Hogy lássa őket az egész világ? Mert ha elrettentő példaként, akkor még megértem.  Az egyik operatőrnek ugyanez a gondolata támadhatott, mert kicsit később hosszasan elidőzött kamerájával ezeken az arcokon… Hogy el ne felejtsük a ránk leselkedő veszélyeket…

 (Gondoljunk csak  a bátor  Betty  Mahmoudy könyvére: „Lányom nélkül soha”).  Hogy rosszindulatú vagyok? Igen.  Alapvetően,  és mindörökké. És az összes nőknek, szóval, nekünk, lányoknak,  fajra, korra, foglalkozásra,  társadalmi állásra és vallásra való tekintet nélkül vigyáznia kellene ezekre…  Mert ha senki másnak, de nekünk gondolnunk kell az unokáinkra és dédunokáinkra!

Mert a patriarchalis férfi machók nem erre gondolnak… Sőt! Valamelyik nap hozta a tévé a legújabban megépített mecsetet:  A KÖLNI DÓM ÁRNYÉKÁBAN!!! Hát, nagyobbnak tűnik, mint maga a dóm… Ki volt az a marha, aki ezt az építkezést megengedte?

És végül 3.: Több csapatban ott   voltak: - kövérebben,  idősebben-  a mindenkori  titkosszolgálatok emberei is.  Nehogy a sportolóknak eszébe jusson dobbantani… Rendben van, vigyázzanak, ha akarnak.  De ne vonuljanak fel, könyörgöm… Egyébként végtelenül érdekes volt látni, hogy a világ összes diktatúráiban a titkosrendőrök ugyanúgy titkosrendőrnek néznek ki, mint ahogy egyik tojás olyan, mint a másik. Ez valószínű, egy betegség. Vagy az aljasság mindig ugyanolyan?

Van egy viccem:  Két liberális étlen-szomjan vonszolja magát a sivatagban…

Ez volt a vicc. Felfogtad? Vagy ki kell bontanom?

 

 

 

 

komment

süti beállítások módosítása