HTML

Isa Schneider: Morfond ír, Morfond olvas...

A könyveimről. A www.isaschneider.hu honlapon megtekinthetőek. OLVASD EL ŐKET, NEM FOGOD MEGBÁNNI. A világról, amelyben élek. A képeimről. Lásd a honlapon. Rólam..., aki legalább is. Az ennivalókról. Mit írtak rólam mások. Mit írok másokról én.

Friss topikok

Linkblog

Levél egy magyar pincérnőhöz a világ másik felére

Üzenem Neked Csilla,

kis barátnőm,

- fényes, barna gazella

tekintetű Húgom-,

hogy megszerettelek.

E levél jó alkalom,

hogy ezt elmondjam

elkínzott – Neked.

Erőszak tépte,

meggyalázott lelked,

összevert tested

vérvirágai közepette

ott vagyok  Veled.

Megkedveltelek

ott, azon a túrán,

Fuerteventurán.

- Egy vulkán hagyta

a szigetet vissza,

hol örökké szél van,

s hely, menekülőnek,

elraboltnak,

holtnak, élőnek,

kitaszítottnak.-

Sorsod, e hálátlan

élet, mi adatott

neked: meghatott.

A kopár, barna

hegyoldalon

-emlékszem-, szalad

három ősvény,

szótlan, kanyarogva,

üresen, akárhova.,

- Ne menj oda!

Arcod kőkemény maszk,

mozdulatlan.

A tüske, tövisek, gaz,

guruló szélkerék

tán megvéd,

mert nyomodban

még ott az Árnyék,

kísértetek

sorban követnek,

mindenhonnan.

Maradj hát rejtve

a fekete

szikár földön.

Ne mozdulj onnan.

Sorsunk, a kisebbségi lét

összehozott.

Tán találkozunk még.

 

 

 

Nem csak holnap estig

 

Szúrt a szívem.

Nem vert rendesen.

Jelezte: tovább

nem szolgál engem.

Időpontot adtak

ékágére,

de  késésemnek

ára van,

s mert elaludtam

most várnom kell.

-Nem tesz semmit.

- gondoltam,

fiatal nők a fogadók

kemények,

hozzám is pimaszok,

de a világ az övék,

s a férfiak is,

nem az enyémek,

az övék, csakis!

Néhány hónapra...

Nekem - gondolják-,

leáldozott már,

a sötét Árnyék

mögöttem jár...

De, hogy a fák

égig nem nőnek,

még nem tudják!

Hogy az életben

idősebben

is öröme lehet

egy nőnek,

amiért virágok,

füvek nőnek,

gyümölcsért, fáért,

tegnapért, máért,

reggelek mosolyáért

a kékekért, lilákért,

a leírt betűért,

mit olvas: a könyvért...

- sőt, a szerelemért,

magáért!

Akkor is, ha halvány...

Hisz nem olajjal festik,

de tovább tart

a pasztell.

Nem csak holnap estig.

 

 

Mese a sizofrén ördögről

Igenis, van ördög,

s mennyi ör-dög

a börtönökben

és...egyéb helyeken,

bizony! Gondolkozom

életem átkán,

a szorongásomon.

Hogy nézzék meg jól:

holnap vért adok,

hátha az ördög-

én magam vagyok!

Hátha ketten élek

magamban, én, aki félek,

és én, ki tagadni szoktam

fegyvert: kést is fogtam

magamra titokban,

de aztán gyáva lettem,

a kést letettem,

s az éveket, melyek jutottak,

ebédre megettem!

Egyre rohanok magam elől.

De lehet, ez már

a harmadik magam,

aki fut ott, legelöl,

s kiköt az Ararát

 hegyén fenn,

 áll meztelen,

onnan néz rám,

másik kettőre,

Lenéz, feláll a tetőre,

 Sikoltok: nem

én vagyok az első,

az a másik, az sosem

lehetek, az csak második.

Az elsőnek replikája,

úgy állok itt,

mint elővázlat.

Megőrülök. Vagy

(- ki ez a Tökmag?-),

Az utolsó vagyok itt,

tán a harmadik

vagy negyedik Én?

Rendör-Ördögök!

 A francba menjetek!

Gazdátokat

 is a fene egye meg.

Sokan vagyok. Hát DIES IRE…

Akkor... a szeretőm most kié?

Valaki még ezt az egyet

mondja meg.

A körülmények miatt

 

A körülmények miatt született e vers.                       Tűsarkaimra

Még nyers,                                                                              mily sokat vártak

de kidolgozom, ha megérem.                                         a fúk, e drága                                   

A tény: a lépcsőn lábam eltört,                                      lények.        

leestem.                                                                                   Mi lesz velem,

Bevérzett, kéken,                                                                 ha lapos sarkaimra

vékony selyembőrőmet                                                    többé nem néznek?

a csont kiszakította.                                                             Sarjad a bőr a sebemen

Cakkos a sebem.                                                                   és ultra-ronda.

A sebész később                                                                   A sebész elbaltázta,

kijavította                                                                                bár én madéra

és nehézményezte,                                                             mintát szerettem volna,

hogy vörös a körmöm                                                         ha már… De e minta

ebben a korban.                                                                    itt csak férfimunka.

Rámförmedt keményen                                                    Egy helyen elhalt.

ez a taknyos.                                                                            -Ezek mészárosok ott,

Bánatom ezért                                                                       a műtőben-,

áztatom most, borban,                                                       morgok magamban.

természetesen.                                                                     Persze, várni kell

Többágyas a betegszobám,                                              egyelőre,

Mondhatnám, fapados,                                                       másfél hónapot,

De az oka én vagyok,                                                           hogy mi lesz belőle.

mert többet a                                                                         Este kérdi a nővér,

 bíztosítónak                                                                           óhajtom-e

én biza nem adok.                                                                a szentáldozást?

A gyógyszerektől                                                                  de én inkább, - lehet, ugye?-

vadakat álmodok,                                                                 manikürt, pedikürt

 minden éjjel.                                                                        kérek, mi mást?

Elfáradok, míg a fűrdőt                                                       Később úgy néz

elérem egy járókerettel.                                                   rám a pap,

Egykori lábamra                                                                    mint egy csótányra.

sajnálattal gondolok.                                                          Ez most itt örökre

Milyen szép volt,                                                                  rám ragad.

Persze, csak térdtől                                                             Híremen javítani                                                           

lefele, de ahol szép volt,                                                  itt már csak akkor lehet,

ott tört el pont…                                                                   ha önszántamból

Nem nézik lábamat                                                             felvenném

többé értő                                                                               az utolsó kenetet.

férfiszemek.                                                                           Hoztak húsroládot

Tulajdonképpen sértő…                                                    barna szósszal.

De ezek csak vágyak.                                                           Kértem: inkább rákot,          

Hogy végre újra                                                                     hozzanak,  pezsgő- szufléval. 

a lábamon járjak,                                                                  de nem adtak,

kellenek lapos félcipők.                                                    csak rondán néztek,

Hozzájuk ódákat                                                                    szerintem megígéztek!                                    

még sosem írtak.                                                                   Ide be nem engednek

Nem szép e cipő                                                                   többé engem,

és nem szexi                                                                            mert eljátszodtam

a cipőfűző…                                                                             a becsületem. Ámen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

komment

süti beállítások módosítása