HTML

Isa Schneider: Morfond ír, Morfond olvas...

A könyveimről. A www.isaschneider.hu honlapon megtekinthetőek. OLVASD EL ŐKET, NEM FOGOD MEGBÁNNI. A világról, amelyben élek. A képeimről. Lásd a honlapon. Rólam..., aki legalább is. Az ennivalókról. Mit írtak rólam mások. Mit írok másokról én.

Friss topikok

Linkblog

Két kéz,  de nem egyforma…

                A helyzet az, hogy mindenkinek van két keze. Legalább is jobb esetekben. E két kéz kiegészíti a másikat, egymásnak tűkörképe, szóval, egy jobb kéz, és egy balkéz, kinézésre teljesen egyforma.

            A férjemnek is ilyen kezei voltak, szépek, ápoltak, egyformák, amíg az egyikkel meg nem manikűrözte a másikat.

Mert ez a másik kéz egy renitensebb körömágya begyulladt a nem szakszerű beavatkozás során.  az illetékes kéz pirosra gyulladt.

Én –az orvos-, mondtam: áztassa rivanolba, de valaki más azt mondta, tegyen rá sült hagymát. Mivel a férfiak soha nem a feleségükre hallgatnak először,  jött a sülthagyma, szoros kötés alatt, a kéz ellilult, és fájni is kezdett. Reggelre a duplájára dagadt, és most már kékes színűre változott. Egy sebész megnézte, és azzal bocsátotta el Ficit, hogy az ilyesmi gyakori.

Kétségbe van esve, látom az orrán, bár nem mondja, a kéz már lüktet is. Megemlítem a rivanolt, nem figyel oda, a kétcipónyi kezével, mely most már bordóvörös, felkeres egy másik sebészt, aki leszidja, hogy miért nem hozzá jött először, és menjen, áztassa rivanolba az egész kezét. Meddig? Hát ameddig elmúlik.

Hazaérvén az általam már régen előkészített oldatban áztatja eldeformálódott végtagját, és tényleg, né, lelohadt, már nem is fáj,  és nem is lüktet. Egy hét alatt teljesen elmúlik, csakhogy a rivanol  sárgára festette az egész kezét, a körmeit, körömágy is narancsosan pompázik. Szerintem sokkal szebb ez a keze, mint a színtelen másik. Őt viszont zavarja,- hiába mondom, hogy egy hét alatt lekopik, nem hisz nekem-,  ezért egy gyógyszerésszel összeállíttat néhány kristályból egy oldatot, hogy az majd a sárgát leszedi.

 Így is volt. A sárgát leszedte. A szín barnára változott, aztán szürke lett. És tényleg, egy hét alatt mindegyik szín lekopott, most megint van két egyforma színű keze.

Tegnap megkérdezte tőlem:

-          Orvos vagy, miért nem mondtad nekem az elején?

-          Én mondtam.

-          Nem mondtad. - De mondtam. - De nem. - De igen. - Én nem hallottam.

Ekkor adtam fel a küzdelmet, megvigasztaltam, hogy akinek két ilyen egyforma és szép keze van, az ne veszekedjen. A válasz: - Talán igazad van….

 

 

 

 

komment

süti beállítások módosítása